23 de setembre del 2012

ESTER O LA DISCIPLINA ALEMANYA.

La potriera Ester Egea, està a Alemanya, amb ella hem parlat i ens ha contat el que fa allí, com viu...
 
M'encanta viatjar, buscar-me la vida, l'aventura en les jungla urbanes, a Londres, Bòston per perfeccionar l´angles, i per últim a Alemanya on estic ja fa 3 anys. Havia estudiat un any d'alemá i
necessitava un canvi, una mica de disciplina en la meva vida i que millor país que Alemanya,
el país de les normes. Vaig reservar un hotel per a 2 setmanes i tota la informació necessària per començar aquesta nova experiència a Düsseldorf, que era un lloc que anteriorment havia visitat i no em semblava tan "alemanya quadrada" era la més oberta i europea de totes les altres ciutats que he visitat. En la segona setmana d'estada, vaig trobar feina en un restaurant espanyol on vaig treballar 3 setmanes i al mes vaig trobar una feina millor de netejadora amb contracte indefinit després de passar 3 mesos de prova, aquesta part va ser la més fàcil, ja que
als espanyols se'ns vol molt en aquest país, tenim fama de ser molt treballadors i ens adaptem amb facilitat i sobretot el nostre punt fort sabem improvisar i tenim molta capacitat per solucionar els problemes quotidians sobre la marxa,
els alemanys no saben improvisar funcionen de meravella en equip però a nivell individual només fan estrictament el que han de fer i prou.
El tema de registrar- se aquí legalment ja és més complicat, sense un contracte no et pots ni comprar un mòbil de prepagament, ho has de fer tot pas a pas, molt més difícil fins i tot que en Estats Units on instal · lar-me va ser molt més fàcil.
L´any passat vaig començar a treballar de secretaria en una oficina d'exportació de fruites y verdures y traballe allí per les vesprades, aquí hi ha molt de treball amb les fires, molt de moviment de gent i esporadicament treballe de traductora, com pots vorer, aquí no hi ha molta crisi, si tens ganes de treballar trobes.En el poc temps que en queda lliure vaig a classes d´alemá.
El més dur de viure aquí, és la falta de llum, no veure gairebé el sol i el fred.
 Quan comencen a baixar les temperatures a partir de menys 3 o 4 graus ja pica, el primer any no vaig sortir gairebé res de casa, després vaig començar a imposar-me obligacions i fer esport . No hi ha cap lloc perfecte, A l'any, tindrem uns 60 dies bons i això t'afecta emocionalment i físicament amb mals de cap, etc.
Ès dur, com no, l'enyorança, sòl anar dues o tres vegades a l´any a la meva terra, en total tinc uns 60 dies de vacances, vaig estar a Potries aquest estiu, des de meitat de juliol fins a mitjans d'agost i en desembre aniré.
 Si puc vaig a falles per poder gaudir d'una sorollosa mascletà i sobretot olorar la pólvora, una cosa que corre per les venes de qualsevol valencià.
Trobo a faltar fins i tot el sorollós campanar del poble,
Els meus pares, el meu germà, la meva parella, que viu a Gandia i portem 3 anys veient-nos cada dos mesos, el meu gos, els meus millors amics...que dur !
Estic molt feliç i em sento realitzada amb el que estic fent, aprenent i creixent a nivell personal però té un alt preu " La soledat" sobretot per a mi que sóc bastant sensiblera.
Tinc moltes visites, els meus pares vénen a veurem, el meu germà preferit, que ha començat a estudiar alemany i ve sempre que pot, la meva cunyada que ja ha participat en algunes maratons de Alemanya.
Bé, ja està bé de sensibleries !!! que estic ovulant i m'emociono...

Gràcies a l'excel.lent ubicació de Düsseldorf al centre d'Europa, amb bones ofertes per poder viatjar a qualsevol altre país dels 9 que comparteixen frontera amb Alemanya. He viatjat a París, Brussel·les, Bruixes, Amsterdam, Praga, Londres, la meva ciutat preferida (Ja he estat 5 vegades i tornaré) Berlin, Frankfurt, Stuttgart, Bonn, Colònia (Colònia està a 15 minuts amb tren de Düsseldorf) i la meva última escapada fa tres mesos a Copenhage amb el meu germà, on vam poder recordar, compartir tantes coses ..... Tot es viu intensament quan tens escasses ocasions d'estar amb els teus.
A principi d'octubre viatjaré a Gant, capital de Flandes, una ciutat medieval possiblement de les més boniques de Bèlgica, mini vacances, ja que el dia 3 és festiu, per la unió de les 2 Alemanyes.
Quan tinc vacances i torne a casa, sempre que puc m'escape uns dies per conèixer també el meu país que és el més especial de tots, vaig estar a Toledo l'any passat i al desembre passaré uns dies a la Rioja.
El que passa a Potries ho se pels meus i estic bastant interessada e informada. Tinc digital i veig alguns canals espanyols, quan em desperte em prepare el meu cafè amb llet i veig les notícies a la TVE1
i després en alemany i m'afecta molt la situació a Espanya sobretot quan li toca de prop a la meva gent.
Aquí la veritat tot i que es paguen molts impostos, es pot viure bé, també hi ha molts contractes de 400 €, el que s'està implantant a Espanya ara, la diferència, és que aquí això és una opció per guanyar una mica més de pasta i a Espanya és l'única opció perquè aquí hi ha molta feina i pots treballar a jornada completa i després si tens ganes de ganyar diners extra, et busques un treball de 400 €, lliures d'impostos.
Per cert, estic molt contenta perquè fa uns dies que m'han ofert un ascens a l'hotel com encarregada de personal de neteja i cuina, la veritat que
em sento molt estimada i valorada aquí, ja tinc el meu rogle de gent i més vida social, la integració és més difícil perquè son prou tancats però tot arriba..
Ahir van dir a les notícies que anaven a pujar-nos els impostos i la gent està una mica indignada perquè Alemanya funciona bastant bé i cal ajudar a la resta d'Europa,
encara que es queixen, jo crec que són els que més s'han i estan beneficiant de l'Euro amb alts interessos per préstecs i la lamentable fugida de cervells per a nosaltres i perfecta per al gaudi i benefici d'ells.
En general la Merkel per als Alemanys no és molt estimada, És de la "Alemanya profunda" i sembla que ho té fatal per guanyar l'any que ve les eleccions.
Per les vesprades, treballe en una empresa d'exportació de fruites i verdures i em recorda molt el meu pas per Olaso, perquè sempre estàs pendent del temps, si van a collir taronja, a com esta el quilo de Navelines, etc ...
 Quan parle amb els proveïdors espanyols gaudeixo perquè en general són molt valencians. Intento comprar tot el que puc de la meva terra, res de cítrics de Turquia, Sudafrica o Argentina que són els nostres principals competidors en aquest sector.
Com veus visc dividida i això té com tot, una part positiva i negativa i ho porte el millor que puc perquè m´encanta viatjar, conèixer mon, aprendre nous idiomes però la terra tira molt.
Bo, Vicent, vaig a moure, que he d'anar una estona a l'oficina a treballar, m'ha agradat despertar avui amb el meu cafè amb llet i haver compartit amb tu part dels meus sentiments i vivències.
Gràcies Ester pel teu temps i et donem des d'ACÍ POTRIES molts anims per a conjugar disciplina alemanya i esperit llatí.

 
 

1 comentari:

  1. Que estupenda que eres!!!!!!, molts besets potriera!!!!!!! .
    M 'has deixat sense paraules .....has segut molt valenta amb eixe gir que li has pegat a la teua vida, cuida 't!!!!!!!!!! ;)

    ResponElimina